11. maaliskuuta 2013

punapäät ei pääse taivaaseen

Moikka!

Niinkun ootte varmaan moni huomanneet, mun hiukset on luonnostaan kiharat. Jos joku siis luuli, että kiharran ne joka aamu, nyt tää harhaluulo on korjattu ;) Eli siis mut on siunattu tälläsellä asialla, joka joskus on ihanaa ja joskus ärsyttävää. Nykyään tykkään kyllä hirveesti mun hiuksista just näin, mutta nuorempana halusin suorat hiukset ja suoristinkin aina kun jaksoin. Nykyään suoristan joskus harvoin huvikseen ja vaihtelun vuoksi.
Tulinkin siis tänään postailemaan teille hiusasiaa. Eilen mun pää sai taas vähän uutta ilmettä, kun Emman kanssa värjäiltiin mun pehko. Laitan teille ennen ja jälkeen kuvat, mut sen lisäks ajattelin vähän kertoo teille tuotteista joita käytän.

Luonnonkihara hius on todella kuiva jo ilman, että sitä on käsitelty mitenkään. Siksi mä en yleensä harjaa mun hiuksia, koska harjatessa ne ''hamppuuntuu''. Sillon kiharat aukee ja niistä tulee semmonen pörröpehko, eli näytän rölliltä. Kiharahiuksisille suositellaan aina kosteuttavia tuotteita, ja niitä tulee meikäläisenki käytettyä.


L'ORÉAL Solar sublime shampoo n.14e

Värishampoon lisäksi yritän ainakin kerran viikossa pestä hiukset myös tollasella tosi kosteuttavalla öljyshampoolla. Oon aika onnekas siinäkin mielessä, ettei mun hiukset rasvotu helposti, joten mulle ei oo ongelma käyttää tollasia hyperkosteuttavia mömmöjä. Mut tota tosiaan en pysty joka pesulla käyttämään, koska muuten väri kärsii.


SANTE Brilliant care hoitoaine ?e

Tän kosteuttavan hoitoaineen sain joululahjaksi, joten hintaa en valitettavasti tiedä. Se on biohajoavaa ja tota voi tilata netistä jostain. Tätä sekotan yleensä värihoitoaineen kanssa, koska hoitoaine on mulle se tärkeämpi osa. Se selvittää tän mun pehkon ja kosteuttaa tehokkaammin kuin shampoo. Annan hoitoaineiden myös yleensä vaikuttaa pidempään kuin mitä purkissa lukee, vaikka en tiiä onko sillä oikeesti merkitystä.


Schwarzkopf GLISS hoitoainesuihke n.3e

Käytän myös ympäri vuoden hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Laitan sitä pääasiassa latvoihin aina suihkun jälkeen kostetuttamaan vielä lisää. Tää estää myös talvisin kivasti sähköistymistä ja selvittää takkuja. Tän hinta on todella edullinen ja ite oon ainakin tykännyt; tuoksuu hyvälle ja kosteuttaa melko tehokkaasti. Eihän toi mitään ihmeitä tee, mut ei kalliimmatkaan tuotteet siihen aina pysty.


Hiuslakkaa tai -naamioita käytän todella vähän, joten tossa nuo oikeestaan oli. Värishampoota ja -hoitoainetta en kuvannut, koska ne nyt on niin perus kauraa, että mikä tahansa oikeestaan käy.
Tässä kuitenkin vielä tämänhetkisen pehkoni tilanne:


Itse oon tosi tyytyväinen lopputulokseen, ja kotivärjäyksenä noi onnistu yllättävän hyvin! Niistä tuli just sellaset ku halusin.
Huh, onneks huomenna on vapaa päivä jonka vietän lepäillen kun yrittää taas joku tauti iskeä. Pitäis myös pakata, koska torstaina on lähtö Tukholmaan kirppiksiä koluamaan. Jes!!

Palaillaan murut, kyllä se kevät kohta sieltä tekee tuloaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti